UMNO TUNDA PEMILIHAN : SATU LAGI TANDA PILIHANRAYA HAMPIR

Keputusan Umno menunda Pemilihan Parti 2011 memberikan 'dalil' besar bahawa pilihanraya umum semakin hampir, kemungkinan besar pada tahun 2011. Kita semua faham jika pemilihan Umno berlaku sudah tentu perpecahan dalam Umno akan parah, rasuah berleluasa dan pelbagai perkara buruk akan berlaku.

Lewat malam semalam, Presiden Umno Najib Razak mengumumkan bahawa pemilihan parti itu pada 2011 akan ditunda selama 18 bulan bagi memberi ruang untuk mengukuhkan parti.

Katanya, keputusan yang dibuat sebulat suara oleh majlis tertinggi itu melibatkan pemilihan bagi peringkat bahagian dan jawatankuasa tertinggi parti.

Najib berkata ini merupakan peruntukan dalam Perlembagaan parti yang bukan kali pertama tetapi beberapa kali kita gunakan supaya seluruh perhatian dan tenaga kita terarah ke arah memantapkan proses penyediaan pemantapan parti kita.

Najib berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat majlis tertinggi itu di ibu pejabat parti berkenaan di Kuala Lumpur.

Dengan perkembangan ini saya mengharapkan semua jentera terus komited dan menggiatkan lagi gerakerja pilihanraya dan serius mendekati rakyat bagi memenangi hati mereka.

Comments