SYABAS : MAHFUZ LETAK JAWATAN

Saya mengucapkan syabas kepada YB Dato Mahfuz Omar jika benar beliau meletakkan jawatan Pengerusi Syarikat GLC, Kedah Sato Sdn Bhd kerana tidak berpuashati dengan tindakan syarikat tersebut yang memberikan tender dengan tidak mengikut peraturan.

Tindakan Hj Mahfuz ini wajar dicontohi kerana beliau dilihat bertanggungjawab terhadap apa juga kesalahan syarikat lebih-lebih ianya berkait dengan integriti dan undang-undang.

Sumber-sumber yang rapat dengan ahli parlimen Pokok Sena itu mengesahkan surat peletakan jawatan beliau telahpun dihantar kepada pihak pengurusan syarikat tersebut.

Sumber-sumber itu bagaimanapun enggan menjelas sebab Mahfuz (kiri) meletak jawatan, tetapi sejak semalam lagi, tersebar berita di internet bahawa ia berkaitan dengan pemberian tender oleh syarikat itu yang didakwa tidak mengikut peraturan.

Malangnya di negara kita amalan seperti ini jarang kita dengar kerana kebanyakan Pengerusi syarikat malah menteri yang melakukan salah laku dan penyelewengan tetap mahu meneruskan tanggungjawabnya memegang jawatan penting yang disandangnya.

Comments