KENALI 'THIRD FORCE' DAN TANGANINYA SEGERA

PR mesti segera mengkaji dan menyiasat siapa yang dikatakan Third Force yang mungkin diasaskan oleh BN untuk menjejaskan peluang PR pada PRU ke 13 nanti. Tidak mustahil BN akan menggunakan bermacam strategi untuk membinasakan PR termasuk menaja dan membiayai kumpulan-kumpulan serpihan dan third force untuk mengkucar kacirkan PR termasuk bertanding dalam pilihanraya.

Oleh kerana itu PR mesti awal-awal lagi memberikan kefahaman kepada rakyat supaya mereka benar-benar faham dengan situasi semasa supaya mereka tidak terjerat dengan permainan politik BN yang licik menangguk di air keruh.

Bagi saya antara golongan yang boleh dikategorikan sebagai Third Force adalah Perkasa dan bekas pemimpin-pemimpin Parti komponen PR yang berpatah arang dan berkerat rotan dengan parti asal mereka. Namun begitu bagi saya pengaruh mereka ini tidaklah besar namun ianya mesti ditangani dari sekarang supaya mereka tidak memporak peranda perpaduan dalam parti asal mereka.

Biasalah bila seseorang itu keluar parti kerana tidak puas hati atau kalah dalam pertandingan mereka akan mencari kesalahan parti lamanya dan berusaha untuk menarik sokongan dari ahli-ahli parti asal mereka. Gejala ini merupakan gejala yang tidak sihat dan boleh disifatkan sebagai api dalam sekam atau sebagai anai-anai melakukan kerja pemusnah secara senyap. Ini amat bahaya!

Dari itu sebelum terlambat PR mesti mencari jalan untuk menghentikan semua pengaruh negatif ini supaya ianya tidak membarah dan akhirnya menyebabkan kita rebah semasa berada di medan sebenar nanti.

Comments