UMNO MENGGANAS LAGI, ROBOH PAPANTANDA PEJABAT PAS BUKIT BARU DALAM

Setelah Papantanda Pusat Aduan Rakyat dan Banner membantah perobohan Surau dan PASTI dimusnahkan oleh pihak tidak bertanggungjawab yang ada kaitan dengan Umno, semalam satu lagi papantanda PAS dirobohkan oleh mereka. Kali ini di Pejabat PAS Bukit Baru Dalam di Pekan Bukit Baru berhadapan Flat Siantan.

Penyelia DUN Bukit Baru, Yusof Wahab berkata papantanda itu yang telah lama di pasang di pejabat itu disedari telah dibuang semalam.

"Pejabat itu telah disewa beberapa tahun lepas dan menjadi antara tempat paling popular ceramah PAS dan PR."

"Tuan rumah kepada pejabat itu melahirkan rasa kesal kerana pihak tidak bertanggungjawab melakukan kerja zalim dan jahat itu."

"PAS masih menjadi penyewa rasmi walaupun Umno cuba merampasnya dengan memberi tawaran sewaan RM500 sebulan berbanding sewa yang dibayar oleh PAS berjumlah RM300. Tuan rumah belum lagi memberi notis untuk PAS keluar dari pejabat itu secara rasmi." kata Yusof.

Menurutnya PAS akan membuat laporan Polis di atas pencerobohan itu.

"Ini satu lagi tindaka zalim dan terdesak Umno Melaka yang sehari dua menunjukkan sikap zalim dan rakus hendak merobohkan surau, PASTI dan Pejabat PAS" ujar Yusof.

Beliau sekali lagi memberi amaran supaya pimpinan Umno bersikap telus dan terbuka sert tidak bersikap zalim kepada rakyat.

"Kerajaan BN Kedah dan Selangor tumbang kerana merampas tanah rakyat dan merobohkan surau, Insya Allah kalau kerajaan Melaka zalim seperti ini Allah akan menghancurkan mereka" ujar Yusof.

Comments