GANGGU CERAMAH PAS: UMNO PUNGGAH PEMUDA DENGAN BAS

Umno malam tadi memunggah pemuda dengan bas untuk meramaikan bilangan pendengar ceramah mereka. Ceramah Umno yang dianjurkan bagi menganggu ceramah PAS dihadiri oleh kira-kira 50 orang pemuda yang dibawa dengan bas sejak dari awal lagi. Tidak diketahui dari mana datangnya pemuda-pemuda tersebut yang ada antara mereka berumur belasan tahun. Berapa agaknya upah yang mereka dapat,RM10, RM20 atau berapa???.

Orang Kampung Bukit Katil yang hadir boleh dibilang dengan jari. Mungkin kerana tiada habuan diberikan maka mereka tidak mahu keluar sementelah lagi hujan pun turun mereka sejuk. Jadi kita cadangkan lain kali Umno boleh bawa durian, beras dan sebagainya bagi menarik lebih ramai penyokong mereka hadir.

Saya selagi kesal dengan sikap pemimpin Umno yang masih tidak mengubah perangai mereka yang suka menganggu ceramah PAS walaupun Melaka telah diisytiharkan oleh mereka sebagai negeri maju.

Mungkin agaknya mereka tidak mengubah minda mereka kerana Melaka bukannya maju dalam ertikata sebenar. OECD sendiri menafikan badan tersebut mengiktiraf Melaka sebagai negeri maju.

Tidak pernah berlaku di negeri lain-lain menganggu ceramah PAS kecuali pada musim kempen pilihanraya di mana ceramah diadakan secara berdekatan. Spesies manusia yang suka mengganggu ceramah PAS ini hanya ada di Melaka.

Saya teringat kepada Sirah Rasulullah di mana ceramah Baginda sering diganggu oleh Kafir Quraisy dengan ejekan dan sebagainya. Antara kaum Quraisy yang sering menganggu Rasulullah adalah Abu Lahab.

Agaknya bila minda mereka akan ini akan berubah......???

Comments

habibrizieq said…
banyakkan lg ceramah..biar umnut pening