GALAS : KERTAS UNDI TIDAK BERCETAK DAN SOGOK PENGUNDI TAKTIK UNTUK MENANGKAN BN

Kalau tidak menipu itu bukan Umno/BN namanya. Sebab itulah menipu, membohong, fitnah dan menyogok pengundi sudah menjadi darah daging mereka.

Mereka langsung tidak takut kepada Allah. Undang-undang manusia jauh sekali untuk menakutkan mereka. Ini kerana mereka 'kebal' dan mempunyai imuniti, apa sahaja yang mereka lakukan semuanya dihalalkan oleh SPR.

Pada hari mengundi ini sudah 2 insiden terang-terang berlaku yang memungkin calon BN tidak layak bertanding atau dibatalkan.

1) Kertas undi tanpa logo parti dikenalpasti di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina, Kampung Baru dan di Peti Undi Sungai Terah.

2) Pada jam 12,30 tadi, kelihatan barisan panjang di bilik operasi BN di Bukit Cekati. Kira-kira 300 orang beratur selepas mengundi. Mereka kelihatan mendaftarkan diri di kaunter sebelum masuk ke dalam sebuah bilik secara bergilir. Mereka kemudian kelihatan memegang sepucuk sampul coklat. Semakan mendapati jumlahnya bernilai RM250.
Pengarah Pilihan Raya BN Tengku Razaleigh Hamzah bagaimanapun ketika ditemui pemberita enggan memberikan sebarang komen tentang apa sebenarnya yang berlaku.

Comments