DAP AJAK UTUSAN BERDEBAT, ADA BERANI KA?

Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua mencabar Utusan Meloya berdebat dalam isu tuduhan terhadap DAP yang dikatakan mengamalkan politik rasis.

Sejak dari dahulu Utusan dan tuannya Umno tidak habis-habis menuduh DAP pelampau, pengamal politik rasis dan sebagainya.

Ahad lalu sekali lagi Utusan melalui ruangan 'pojok' Awang Selamat yang melabelkan DAP sebagai parti paling rasis di dunia.

'Awang Selamat menulis: “Ancaman DAP adalah jauh lebih berbahaya daripada apa-apa ancaman sekalipun yang pernah dihadapi dalam sejarah tanah air. Cuma bentuk penjajahan mereka lebih halus, berselindung atas slogan demokrasi dan tanpa menggunakan senjata. Tetapi implikasinya amat besar.

DAP melalui Tony Pua hari ini mencabar akhbar Utusan Meloya supaya bersifat bertanggungjawab dan menyahut tawaran debat berhubung dakwaan parti pembangkang itu sebuah pertubuhan yang rasis.

Persoalannya adakah Utusan berani. Saya pasti Utusan akan mengikut rentak dan tari tuannya Umno yang hanya berani pukul curi tetapi tidak berani berlawan secara berdepan.

Comments