BANJIR : SELUAR DALAM PUN KEDAH BAGI

Kalau Najib dalam pembentangan Bajet 2011 baru-baru menghapuskan atau mengurangkan cukai untuk seluar dalam, kerajaan negeri Kedah pula begitu murah hati sehingga seluar dalam pun diberikan kepada mangsa banjir di negeri tersebut.

Malang media menutup segala jasa dan kebaikan kerajaan Kedah semata-mata untuk menggambarkan bahawa kerajaan PR Kedah lepas tangan dan tidak membantu rakyat. Sebaliknya media jahat membesar-besar cerita Muhyiddin, Shahrizat dan pimpinan Umno melawat Kedah dan memberikan bantuan kepada rakyat.

Memang patutpun Menteri Besar Kedah, merungut dan marah kepada media jahat ini yang sentiasa mencari peluang untuk memfitnah dan membohongi rakyat semata-mata untuk memberikan imej buruk kepada lawan Umno/BN.

Segala dosa fitnah dan bohong ini akan ditanggung oleh media, Ketua Pengarang, Editor dan sesiapa sahaja yang bersekongkol dengan mereka. Bagaimana mereka hendak minta maaf kepada orang yang difitnah dan dibohongi ini.

Saya teringat kepada ucapan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang pernah mengungkapkan bahawa selagi fitnah dan pembohongan media ini terlekat pada otak pembacanya selagi itulah dosa pembuat fitnah dan pembohong ini tidak diampun oleh Allah. Nauzubillah!

Comments