UMNO PARTI JUMUD DAN BEKU

Umno yang melangsungkan perhimpunan agung tahunannya sejak beberapa hari lalu di ibu negara memperlihatkan sikap tidak mesra media dengan menghalau wakil portal berita alternatif daripada menggunakan pusat media. Dalam kejadian yang amat memalukan itu Malaysiakini telah dihalau dari membuat liputan, mengapa mereka dihalau kita semua dapat mengagaknya.

Tindakan parti itu juga tidak selari dengan pendirian Presiden Umno Najib Razak yang juga Perdana Menteri berhubung peranan media massa, yang dilahirkan semalam.

Umno jelas mengambil tindakan tindakan kebelakang dalam mendukung kebebasan media dan terbukti ianya sebuah parti yang jumud dan beku. Tidak ada ketelusan dalam parti sehingga mereka takut perkara sebenar dan berfakta diketahui oleh umum. Hanya media pembodek dan pengampu sahaja dibenarkan membuat liputan pada persidangan Agung mereka.

Ini jauh berbeza dengan PAS yangs sentiasa mengamalkan kebebasan media walaupun media seperti Utusan (Meloya), Berita (Hairan) sering menikam dan memfitnah PAS.

Comments