ROBOH SURAU DAN PASTI TANDA HENDAK HILANG KUASA

Sesebuah kerajaan yang berada di hujung kuasa biasanya akan bertindak tersangat zalim terhadap rakyat. Kemuncak kezaliman ialah apabila sebuah kerajaan berani hendak merobohkan surau dan institusi pendidikan Islam seperti PASTI.

Bukankah Khir Toyo sebelum tumbang pada Pilihanraya Umum ke 12 dahulu, beliau telah bertindak zalim merobohkan dan menghentikan operasi surau di Selangor. Inilah yang yang berlaku di Melaka sekarang di mana kerajaan beriya-iya benar hendak merobohkan surau dan PASTI Jaya Insan Bukit Katil atas alasan untuk membina jalan raya. Sedangkan di sana terdapat kawasan lain yang berdekatan dengannya lebih sesuai dibuat jalan dengan jalannya lebih lurus dan tidak melibatkan perobohan rumah rakyat, surau dan PASTI.

Semalam pihak berkuasa merobohkan papantanda Pusat Aduan Rakyat DUN Bukit Baru yang disifatkan tindakan tidak bertamadun kerana mereka datang umpama penyamun tanpa berunding dan terus merobohkan papantanda tersebut.

Apabila kuasa sedikit yang ada ditangan manusia digunakan untuk merobohkan rumah Allah maka tunggu balasan Allah kepada sesiapa sahaja yang berani meruntuhkan rumahNya.

Comments