PRK GALAS : UMNO/BN MASIH TIDAK BERUBAH

Pelik, hairan dan memuakkan itu perasaan ramai di kalangan rakyat Malaysia khususnya di Galas dengan sikap pemimpin Umno/BN yang tidak pernah berubah dan mungkin tidak mahu berubah.

Setiap kali pilihanraya datang mereka akan menjanjikan projek dan habuan untuk rakyat. Yang peliknya jika tiada pilihanraya tiada pula mereka sibuk membina itu dan ini di kawasan tersebut.

Sehari dua ini dengan muka tidak malu, pemimpin BN menjanjikan Projek Perumahan Rakyat (PPR) bernilai RM180 juta dengan jumlah rumah sebanyak 1,500 buah. Dengan bangga Muhyiddin berkata kerajaan pusat memberikan subsidi antara RM40-RM80 ribu bagi sebuah rumah. Hebat dan baik hati sungguh pemimpin BN ini. Namun rakyat dapat menilai keikhlasan pemimpin BN kerana sebelum ini tiada pun ura-ura untuk membina rumah ini tetapi bila ADUN Galas Allahyarham Chek Hashim meninggal barulah mereka sibuk-sibuk mencanangkannya.

Saya yakin pengundi Galas sudah masak dengan mainan politik BN seperti juga pengundi Manek Urai yang menghukum BN pada PRK Manek Urai tidak lama dulu.

Seperkara lagi yang Umno/BN tidak serik dan insaf ialah menggunakan jentera kerajaan untuk kempen BN. Saya sekali lagi MENEGASKAN DI SINI BAHAWA SAYA DAN RAKYAT MALAYSIA TIDAK REDHA DAN TIDAK HALALKAN WANG RAKYAT DIGUNAKAN UNTUK KEMPEN UMNO/BN WALAUPUN SATU SEN. KAMI AKAN TUNTUTNYA DI HADAPAN ALLAH PADA HARI AKHIRAT NANTI.

Media hari ini melaporkan bahawa jentera kerajaan khasnya Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) sudah lama berkampung di penempatan orang Asal untuk mempengaruhi mereka supaya mengundi BN.

Selain itu seperti biasa jentera agensi kerajaan lain sudah pasti akan digunakan semaksimum mungkin seperti juga pada setiap Pilihanraya umum dan kecil sebelum ini. RTM sebagai contoh, terus menerus mempromosikan BN dan calonnya dan pada masa yang sama menutup terus publisiti untuk PAS dan PR. Kalau ada yang dilaporkan pun biasanya yang negatif yang menguntungkan BN.

Comments