PRK GALAS : PROJEK DAN JANJI, BELUM TENTU RAKYAT UNDI BN

Lebih banyak projek, habuan dan janji akan 'tubit' (terbit dialek Kelantan) dari sekarang sehingga ke hari mengundi di Galas. Ini sudah menjadi wirid BN bila berhadapan dengan Pilihanraya. Apa lagi modal politik yang mereka ada selain dari berjanji, rasuah, sogok, ugut dan tipu.

Kalau tidak makan dengan janji, mereka guna rasuah, tak makan rasuah, mereka ugut, tak makan ugut mereka tipu dan sebagainya. Semua ini sudah menjadi darah daging mereka yang penting mereka mahu menang. Halal haram dari segi agama, demokrasi dan undang-undang mereka tolak tepi.

Negeri ini ibarat mereka yang punya, jentera dan agensi kerajaan jadi harta pusaka mereka yang boleh mereka eksploitasikan 'anytime' dan 'anywhere'.

Projek pertama yang mereka hamburkan kepada rakyat di Galas ialah Projek Perumahan Rakyat bernilai RM180 juta. Mereka cuba memperbodohkan rakyat Galas dengan projek sebegini. Mereka tidak sedar bahawa pengundi Galas sudah celik dan cerdik tahu yag mana baik yang mana buruk. Projek yang dibuat itu jika menguntungkan rakyat mereka akan terima kerana itu kewajipan kerajaan membantu rakyat. Namun undi belum tentu mereka berikan kepada BN.

Ternyata BN masih mengamalkan politik lama iaitu politik pembangunan yang hanya sesuai untuk zaman 50 dan 60-an dahulu sahaja. Sekarang zaman dunia tanpa sempadan politik seumpama itu hanya sesuai dimasukkan ke dalam muzium seperti juga Umno yang layak dijadikan bahan sejarah.

Comments