PMR : MOGA BERJAYA DAN MENDAPAT KELAPANGAN

Saya mengucapkan selamat berjaya kepada para pelajar yang menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) yang bermula hari ini.

Saya mendoakan anak-anak dan adik-adik yang sedang menduduki peperiksaan PMR berjaya berjaya dan mendapat kejayaan yang cemerlang.

Anggaplah peperiksaan ini sebagai dugaan yang mesti ditempoh oleh adik-adik semua dan ianya dijadikan medan latihan untuk menghadapi dugaan yang lebih besar dalam alam kehidupan di masa hadapan.

Apa yang penting anak-anak dan adik-adik jadikan ilmu yang dituntut ini sebagai bekalan untuk dibawa berjumpa Allah S.W.T kelak. Kejayaan hakiki kita semua ialah kejayaan menyelamatkan diri kita dan orang di bawah tanggungan kita dari api neraka dan hukuman Allah di Hari Kiamat nanti.

Seramai 479,675 calon menduduki peperiksaan PMR mulai hari ini hingga 12 Oktober.446,896 ialah calon dari Sekolah Bantuan Penuh, 5,069 dari Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) dan Sekolah Perantis Tentera.

Sebanyak 11,370 calon adalah dari sekolah agama tadbiran negeri, 14,756 calon sekolah swasta, 334 calon persendirian perseorangan dan 1,250 calon dari Sekolah Agama Rakyat.

Sebanyak 34,022 orang petugas di 3,499 pusat peperiksaan disediakan bagi menguruskan perjalanan PMR.

Masih terbayang di hati dan otak saya ketika saya menduduki peperiksaan SRP pada tahun 1983 dahulu di Sekolah Menengah Jengka 18. Kawan-kawanku seperti Nordin, Hadi, Zamri, Umran, Najib, Rosliza, Zanariah, Azlina dan lain-lain sama-sama berjuang pada waktu itu. Kemana mereka sekarang????

Comments