PILIHANRAYA MENGEJUT TAHUN DEPAN??

Keputusan Kerajaan BN menarik balik pelaksanaan GST serta memasukkan beberapa langkah yang dilihat mesra rakyat dan menguntungkan rakyat menjadi tanda bahawa Pilihanraya Umum ke 13 akan diadakan secara mengejut. Kemungkinan besar ia akan berlaku pada awal atau pertengahan tahun depan.

Memang sebelum ini ramai yang menjangkakan bahawa PRU 13 akan dilaksanakan dalam jangka masa terdekat kerana BN tidak boleh dan tidak sanggup lagi menunggu dengan lebih lama lantaran kedudukan mereka yang semakin tergugat kerana masalah ekonomi, politik, social dan sebagainya.

Maka tidak hairanlah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sendiri menjangkakan ianya akan dilaksanakan secara mengejut kerana Najib merasakan imejnya semakin meningkat dan PKR parti komponen PR sedang bermasalah.

Najib akan cuba melonjakkan sokongan rakyat dengan pembentangan bajet yang sudah tentu dijadikan beliau sebagai azimat untuk menarik semula sokongan rakyat. Sudah tentu aka nada ‘ubat’ dan ‘penawar’ yang akan diumumkan Najib kepada rakyat yang bisa menggugat hati rakyat yang semakin goyang dari menyokong BN.

Apa agaknya ‘ubat’ dan ‘penawar’ yang akan diumumkan oleh Najib kita sama-sama tunggu besok.

Comments