PESTA BERJANJI, RASUAH, UMPAN DAN UGUT BERMULA

Sebaik sahaja penamaan calon selesai maka dengan rasmi pesta berjanji, memberi habuan, rasuah, sogok dan ugut pengundi bermula. Semua itu sudah menjadi 'wirid' BN pada setiap kali pilihanraya.

Akan ada 'Santa Klaus' yang menggoyangkan loceng membawa hadiah dan habuan kepada rakyat sebagai umpan supaya mengundi calon mereka. Mereka tanpa segan silu kepada rakyat dan Allah melanggar semua undang-undang ciptaan mereka sendiri dan ciptaan Allah. Halal haram tolak tepi yang penting mahu menang dan dapat habuan.

Bagi pemimpin sesetengah parti pula ini pesta untuk mendapat duit terpijak. Banyak peruntukan datang mencurah-curah malah duit 'cash' juga berterbangan dari 'langit'. Ada yang sempat dicekup dimasukkan ke dalam poket mereka. Upah penampal poster mereka 'pau' kerana bagi mereka ini peluang untuk mengsonglap apa sahaja yang sempat diambil.

Namun bagi PAS ini pesta untuk berbuat kebajikan dan menerangkan kepada rakyat tentang kebaikan dan kedaulatan Islam. Petugas PAS tidak diupah walau sesen pun hanya mengharapkan balasan dari Allah S.W.T.

Kepada rakyat Galas dan Batu Sapi berhati-hatilah jangan sampai maruah dan harga diri kita tergadai dek kerana habuan, janji, rasuah dan ugutan manusia yang lapar dan lahap kepada kuasa yang sedikit di atas dunia ini.

Comments