MALAYSIA MEWAH : MASIH ADA YANG MEREMPAT?

Terfikirkah anda bahawa di saat kerajaan mencanangkan negara kita negara hebat dan canggih masih ada rakyat yang merempat dan tiada rumah. Setiap kali media mendedahkan perkara sebegini barulah ada pihak yang cuba membantu.

Saban waktu akan ada pendedahan tentang jerit payah rakyat. Sudah sampai masanya pihak berwajib seperti JKKK, Wakil Rakyat, Agensi Kerajaan dan sebagainya menjalankan operasi membasmi masalah kemelaratan dan kesengsaraan rakyat di setiap penjuru dan ceruk rantau negara kita. Kita bimbang masih ramai rakyat yang dhaif dan melarat seperti ini disaat orang lain bermewah-mewah dan selesa.

Jangan kita mementingkan diri sendiri sehingga saudara dan rakan kita hidup dhaif beratapkan langit dan berlantaikan tanah.

Kisah keluarga Hazmain Abdul Jalil, 28, yang tinggal di bawah jambatan Lebuh Raya Timur Barat (Metramac) bersama isteri dan anaknya berusia setahun lima bulan kerana kedaifan yang disiarkan media hari ini membuktikan bahawa masih ramai rakyat yang dhaif di negara kita disaat kita bermewah-mewah hendak mendirikan menara 100 tingkat.

Tiga beranak berkenaan tinggal di bawah binaan konkrit itu bersama dua rakan Hazmain, Mohd Hafiz Abdul Aziz, 30 dan Chan Che Wah, 44 sejak lima bulan lalu.

Hazman sendiri mengakui sudah lama tidak menjamah nasi lantarana kesusahan mereka.

Comments