GALAS : KU LI TERTIPU LAGI

Akhirnya Ku Li tertipu lagi dengan tawaran Umno. Mungkin Ku Li tidak serik dipermainkan Umno ataupun memang Ku Li suka untuk menjadi 'Gurka' Umno.

Persetujuan yang beliau berikan untuk menjadi Pengarah PRK Galas bagi Umno sebenarnya amat dinanti-nantikan BN kerana BN sudah tidak ada calon lain yang lebih sesuai kerana semuanya tidak sanggup untuk tewas sekali lagi umpama di Manek Urai. Jadi pimpinan Umno bersorak apabila Ku Li setuju.

Strategi serampang dua mata mereka mengena di mana jika menang nama Umno dan Najib melonjak naik tetapi andaikata kalah nama Ku Li akan terus terpadam dalam kamus politik Umno di Kelantan kerana Ku Li sudah hilang taringnya sehingga tersungkur di kubu kuatnya sendiri. Jadi selepas Ku Li tidak boleh mendabik dada bahawa beliau pemimpin berpengaruh kerana buktinya beliau sendiri selaku Pengarah PRK Galas tewas di DUN tersebut.

Saya mencadangkan kepada Ku Li melihat kembali strategi dan mainan politik Umno ini yang seringkali mengamalkan dasar habis madu sepah dibuang. Ku Li sudah tentu akan disisihkan terus jika BN kalah di Galas. Jangan harap Umno akan memuliakan beliau sebagaimana beliau dipandang seperti pengemis setiap kali musim pemilihan Umno.

Comments