UMNO TAKUT BAYANG-BAYANG SENDIRI

Malam tadi Umno Bahagian Bukit Katil mengadakan ceramah di sebelah Pejabat PAS Bukit Katil. Penceramahnya pula, 'penceramah' cari makan, bekas orang kuat AMK, Lokman Noor Adam.

Geli hati saya melihat gelagat pemimpin Umno kerana mereka sebenarnya takut kepada bayang-bayang sendiri. Sebenarnya ceramah itu dijalankan kerana mereka menyangka bahawa PAS akan mengadakan ceramah di Pejabat PAS Bukit Katil. Mereka tersilap dengar pengumuman yang dibuat pada ceramah di Bukit Beruang baru-baru ini. Pengerusi mengumumkan bahawa ceramah tersebut akan diadakan pada 5 September bukannya 5 Ogos. Tetapi oleh kerana takut kepada bayang-bayang sendiri mereka tanpa usul periksa mengadakan ceramah tersebut.

Jelas sekali Umno Bukit Katil dan Umno Melaka amnya cukup tertekan dengan kebangkitan rakyat sehingga mereka terpaksa meminjam perangai budak-budak mengajau dan mengejek ceramah PAS. Tetapi malam tadi mereka mengejek diri mereka sendiri kerana mereka telah kemaruk untuk mengacau ceramah PAS sehingga haribuan pun mereka tersilap.

Comments