UMNO LAKUKAN FITNAH DALAM BULAN PUASA

UMNO Selangor semalam meminta semua orang Melayu dan umat Islam di negeri tersebut supaya sedar akan matlamat sebenar pakatan pembangkang yang bercita-cita mahu menghapuskan hak orang Melayu serta kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan.

Ketua Penerangannya, Abdul Shukor Idrus berkata, kesedaran di kalangan golongan itu amat penting bagi memastikan hak orang Melayu serta bumiputera lain termasuk Islam, terus dipelihara seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Negara.

Katanya, kewujudan 'perlembagaan baru' yang didedahkan oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria baru-baru ini menunjukkan bahawa pakatan pembangkang sebenarnya tidak berhasrat untuk memelihara kepentingan orang Melayu dan menegakkan Islam di negara ini

Sesungguhnya kenyataan di atas merupakan fitnah besar yang dilemparkan kepada PR dan sewajibnya pimpinan PR mengambil tindakan mahkamah ke atas Abdul Shukor.

Semua rakyat seharusnya faham bahawa PR dalam Konvensyen pertama di Shah Alam tidak lama dahulu dengan jelas menyatakan bahawa HAK ORANG MELAYU DAN KEDUDUKAN AGAMA ISLAM di negara kita tidak akan terjejas dan tetap akan dipelihara jika PR mengambilalih pemerintahan Malaysia. Malah pimpinan PR komited mempertingkatkan lagi kedaulatan Islam dan orang Melayu jika PR memerintah kelak.

Sedangkan kita semua sedar bahawa Kedaulatan Melayu telah terhakis di bawah pemerintahan BN apabila imuniti Raja-Raja Melayu telah dikurangkan melalui pindaan perlembagaan negara di era 90-an. Selain itu kedaulatan Islam juga semakin terhakis apabila gejala murtad, maksiat semakin hari semakin membarah

Tohmahan bahawa ujudnya Perlembagaan Baru juga merupakan fitnah besar yang dilemparkan kepada PR kerana tidak perlembagaan ini tidak pernah ujud dan tidak pernah dibincangkan oleh pimpinan PR. Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad semalam mencabar pihak yang mendakwa ujudnya perlembagaan baru supaya membuktikan dakwaan tersebut kepada umum. Jika bukti tersebut tidak dapat ditunjukkan maka jelaslah ianya satu fitnah besar yang dilakukan atas niat jahat pihak terbabit.

Comments