RUMAH TANGGA KUCAR KACIR, ADA HATI NAK KAHWIN SATU LAGI

Mesyuarat Agong Umno Bahagian Sg Petani kecoh dan huru hara; masalah Umno Bahagian Rantau Panjang terus membarah; Pimpinan Umno Cawangan di Bukit Bendera ugut hendak lompat parti dan macam-macam lagi kerenah dan masalah dalam Umno sekarang.

Naib Presiden Umno, Hishamuddin Hussein sendiri mengakui bahawa ujudnya pergaduhan dan pergeseran di dalam Umno. Beliau secara terbuka meminta pemimpin Umno supaya berhenti berkelahi sesama sendiri kerana rakyat sudah bosan dengan kerenah mereka.

Hishamuddin berkata demikian ketika diminta mengulas masalah yang berlaku di beberapa bahagian Umno, termasuk di Setiu, Terengganu.

Di peringkat atasan Umno juga berlaku masalah cuma ianya tidak digembar-gemburkan. Maka terbukti Umno penuh dengan masalah rumahtangga yang gagal diselesaikan.

Tetapi pada masa yang sama dengan muka yang tidak malu Umno cuba mengajak PAS untuk bersatu atau 'berkahwin'. Ianya umpama suami yang gagal mentadbir rumahtangga dengan baik tetapi ada hati kahwin seorang lagi (berpoligami). Memang dasar muka tak malu.

Bagi saya, Umno tak perlu bersusah payah ajak orang lain berpadu dan bersatu selesaikan rumahtangga Umno dahulu sebelum mengajak orang lain bersatu. Tunjukkan contoh yang Umno sentiasa bersatu selepas itu baru ajak orang lain bersatu.

Comments