PETUGAS PAS DIANCAM PENGERUSI JKKK DI PANTAI KUNDOR

Sekumpulan petugas PAS yang membuat kunjungan hormat ke rumah penduduk di DUN Pantai Kundor semalam diancam dan diugut oleh seorang yang mendakwa sebagai Pengerusi JKKK.

Kejadian tersebut berlaku di hadapan sebuat surau di seberang jalan bertentangan dengan Everly Hotel Ketika 4 orang petugas PAS sedang berehat selepas berbual dengan penduduk setempat di surau tersebut, mereka didatangi oleh seseorang yang tidak dikenali yang mengaku sebagai Pengerusi JKKK kampong tersebut.

“Dengan angkuh dan sombong beliau menyuruh kami balik ke Ayer Molek dan jangan kacau kampong dia”.

“Kami tidak membuat kacau atau menganggu penduduk kami hanya berbincang dan mengambil rekod nama-nama pengundi di kawasan tersebut, adakah ianya salah” tanya Haji Ismail Ahmad, Setiausaha MTD Ayer Molek yang juga Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Bukit Katil.

Haji Ismail berkata lelaki tersebut meminta mereka pulang dan menegaskan bahawa jika mereka enggan beliau tidak teragak-agak menggunakan kekerasan.

“Lelaki itu berkata tangan saya dan menggigil ni, saya boleh buat apa sahaja, tangan saya dah menggigil ini” kata Hj Yassim menceritakan tindakan lelaki tersebut.

“Kami bukannya buat kacau dan menganggu ketenteraman penduduk, kami datang dengan niat yang baik untuk bertukar-tukar pandangan, malah tidak ada seorang pun penduduk yang marah atau menghalau kami” tegas Haji Yassim yang juga merupakan Pengarah MTD Ayer Molek.

Program Turun Padang anjuran Badan Perhubungan PAS Negeri tersebut adalah julung kali diadakan selepas PRU 12 lalu. Ianya mendapat sambutan yang baik di mana lebih dari 100 petugas seluruh negeri hadir di DUN Pantai Kundor.

Comments