PAS LUMPUH DI KELANTAN?

Merujuk kepada laporan Utusan Meloya, sudah tentu kita akan merasakan bahawa PAS akan lumpuh di Kelantan kerana saban minggu dan bulan ratusan ahli PAS menyertai Umno. Persoalannya benarkah berita tersebut. Ini kerana walaupun Utusan menyiarkan berita rentetan ahli PAS keluar parti kita melihat PAS semakin kuat dari sehari ke sehari. Jika dikirakan jumlah ahli PAS yang masuk Umno sejak 2004 mungkin sudah ratusan ribu yang masuk Umno mengikut laporan Utusan yang tidak penat-penat menyiarkan laporan orang PAS masuk Umno. Tetapi benarkah berita tersebut atau ianya sekadar laporan palsu untuk menyedapkan hati Najib, Stopa Mamat dan lain-lain.

Apa yang pasti semua laporan itu adalah palsu belaka. Biasanya orang yang dikatakan sebagai orang PAS itu adalah ahli Umno atau penyokong Umno sendiri yang menyamar dan mengaku sebagai orang PAS. Ada juga seorang dua yang memang orang yang telah lama keuar dari PAS ataupun orang atas pagar.

Inilah kerja Utusan Meloya dari dulu, kini dan selamanya yang tidak habis-habis membuat pembohongan yang akhirnya pembohongan itu makan tuan sendiri. Bila tiba pilihanraya Stopa Mamat gigit jari, hasrat beliau dan Awang Adik hendak jadi Menteri Besar hanya mimpin di siang hari.

Setelah lebih 20 tahun PAS memerintah Kelantan, BN masih gagal merampas Kelantan kerana rakyat Kelantan kenal siapa Najin, Stopa, Awe Adik. Siapalah mereka ini jika hendak dibandingkan dengan warak, tawadhuknya Tok Guru yang disayangi rakyat Kelantan.

Comments