MCA : MARI 'JOIN' PAKATAN RAKYAT

Saya yakin MCA sudah nampak dan sedar sejak dari dahulu siapa sebenarnya Umno dan pemimpin Umno. MCA pasti mengenali Umno dari luar dan dalam. Parti-parti di luar BN mungkin kenal Umno dan pemimpinnya dari luar sahaja namun bagi MCA saya yakin mereka cukup mengenali Umno dengan mendalam.

Jika benar Soi Lek tidak setuju dan tahu permainan politik Umno apa lagi yang Soi Lek harus tunggu. Tinggalkan sahaja Umno dan BN, mari sama-sama kita perkukuhkan Pakatan Rakyat (PR) bagi menumbangkan Umno dan BN. Kita bina kerajaan PR yang baru dengan nafas dan sistem baru.

Mari kita ujudkan sebuah negara Malaysia baru bukannya sebuah negara stail lama yang penuh dengan semangat perkauman sempit yang gagal menyatupadukan rakyat. Mari kita bina sebuah yang adil dan berkebajikan yang bukan sahaja memberikan kekayaan kepada kroni dan kuncu-kuncu tetapi memberi kesejahteraan dan kebajikan kepada rakyat.

Mari kita hapuskan sebuah sistem korup, zalim, tidak adil, tidak telus, menekan rakyat dan sebagainya yang dibina oleh Umno BN sejak dahulu, kini dan mungkin selamanya.

Apa lagi yang hendak tunggu jika terbukti pekung dan kudis Umno telah diketahui. Apa lagi yang hendak dinanti jika kanser Umno yang membarah itu mustahil untuk diubati.

Mari sama-sama kita berganding bahu di dalam PR untuk kita tumbangkan kerajaan Umno BN pada Pilihanraya akan datang.

Comments