ISYTIHAR HARTA : RAMADHAN SESUAI UNTUK YAKINKAN RAKYAT

Bulan Ramadhan adalah bulan mulia, bulan untuk kita membersihkan diri kita kerana bulan ini bulan rahmat di mana Allah membukakan seluas-luasnya pintu syurga. Oleh itu saya mengharapkan Ketua Menteri, Exco dan semua ADUN termasuk ADUN PR Melaka mengisytiharkan harta masing-masing bagi memberikan keyakinan kepada rakyat bahawa pimpinan BN dan PR di negeri ini bersih dan telus.

Selagi perkara ini tidak dilakukan, rakyat akan terus syak wasangkan kepada KM, Exco dan semua wakil rakyat negeri Melaka.

Terlalu banyak tuduhan dan tohmahan yang ditujukan khasnya kepada Ketua Menteri, Exco dan ADUN BN yang antara lain menyatakan Ketua Menteri, Exco dan ADUN BN mengumpul kekayaan dan harta yang tidak setimpal dengan pendapatan dan elaun mereka. Bagi menutup mulut pihak yang menuduh Ketua Menteri dan Exco kerajaan menteri Melaka, mereka mesti berani mengisytiharkan harta masing-masing kerana dengan cara inilah sahaja rakyat dapat diyakinkan bahawa semua itu adalah palsu. Apa yang hendak ditakutkan oleh pimpinan kerajaan negeri kalau mereka benar-benar bersih.

Oleh kerana itu saya amat berharap kepimpinan kerajaan dan ADUN-ADUN negeri ini dapat mengisytiharkan harta mereka kepada rakyat bagi membersihkan nama mereka.

Pengisytiharan ini mestilah merangkumi harta isteri dan anak-anak mereka. Ianya boleh dilakukan di dalam DUN Melaka dan disiarkan di dalam media bagi membolehkan semua rakyat mengetahui fakta sebenar tentang harta mereka.

Sebelum ini saya merasa kesal dengan tindakan DUN Melaka menolak usul ADUN PR yang meminta DUN Melaka membahaskan usul untuk supaya Ketua Menteri, Exco dan ADUN mengisytiharkan harta masing-masing.

Penolakan ini menyebabkan rakyat semakin sangsi dengan ketelusan mereka. Apa yang hendak mereka takutkan jika benar mereka bersih dan telus.

Comments