UMNO TAKUT DEBAT

Di Melaka, Ali Rustam takut berdebat dengan wakil PAS Melaka, di peringkat Pusat Ahmad Maslan takut berdebat dengan Mazlan Aliman. Itulah yang berlaku, Umno memang takut untuk berdebat dengan PAS kerana mereka tahu mereka tidak mempunyai hujah dan fakta untuk berdepan dengan rakyat yang kian lama kian cerdik dan pandai.

Umno lebih suka berdialog kerana dalam dialog mereka tidak diasak untuk menerangkan fakta sebenar dan biasanya dialog dibuat secara tertutup dan diwakili oleh ramai wakil.

Bagi blog ini, kita berasa hairan mengapa Umno begitu takut untuk berdepan dengan PAS dan rakyat sedangkan setiap hari dan saat mereka mendakwa fakta dan info yang dikeluarkan oleh PAS dan PR adalah fitnah belaka, jadi kalau fitnah mengapa takut untuk berdebat.

Di Melaka, Ali Rustam lebih sanggup berceramah di sebelah ceramah PAS sambil ketawa terbahak-bahak memperlekehkan PAS dan pimpinan PAS. Tetapi bila kita ajak berdebat beliau diam seribu bahasa, kecut perut dan pucat gigi. Namun dari jauh beliau dilihat bagaikan harimau lapar menerkam dan menghentam PAS dengan hujah dangkal dan sama standardnya dengan hujah JKKK. Inilah standard Ketua Menteri Melaka yang pernah menjadi orang kuat KEMAS suatu ketikan dahulu. Nampaknya beliau tidak dapat keluar dari kepompong dan pemikiran umpama guru KEMAS di kampung-kampung yang pernah dididik oleh beliau dahulu kala.

Comments