TANGKAP LION SIK : SKRIP LAMA TIPU RAKYAT DIULANG KEMBALI

Kerajaan BN pimpinan Najib Tun Razak sekali lagi menggunakan skrip lama untuk menipu rakyat kononnya BN bersungguh-sungguh ingin membasmi rasuah. Kali ini mereka menggunakan 'pelakon' handalan mereka bekas Presiden MCA, Tun Ling Liong Sik untuk memegang watak penting ini.

Ingatkah kita semua bagaimana Pak Lah menangkap Jutawan Eric Chia dan bekas Menteri Kasitah Gadam di awal pemerintahan beliau. Dengan bangga Pak Lah berkata kerajaan BN tidak memilih bulu dalam isu rasuah sehingga bekas menteri pun ditangkap kerana rasuah. Tidak lama selepas itu Pak Lah mengumumkan pembubaran parlimen dan rakyat memberikan sokongan jitu kepada Pak Lah. Akhirnya selepas dibicarakan Eric Chia bebas. Rakyat ditipu dengan lakonan Pak Lah dan Eric Chia.

Kali ini Najib dan Muhyiddin sekali mahu menggunakan skrip yang sama cuma pelakonnya sahaja yang lain iaitu Ling Liong Sik. Ramai menjangkakan Liong Sik akan dibebaskan selepas dibicarakan dan BN mendapatkan 'political mileage' dengan menggambarkan bahawa mereka bersungguh-sungguh mahu menentang rasuah. Mungkinkah rakyat akan tertipu sekali lagi.

Selain itu kita juga sedar bahawa setiap kali ada perkara besar seperti ini Perdana Menteri acap kali akan bercuti ke luar negeri. Nampaknya skrip ini juga diulangi dengan Najib mengumumkan beliau bercuti sehingga 10 Ogos.

Kita semua yakin taktik kuno dan lapuk ini tidak akan menjerat rakyat sekali lagi kerana rakyat sudah faham dan matang dengan penipuan dan permainan sandiwara BN kali ini.

Comments