PIMPINAN PAS DIPANGGIL POLIS

Beberapa orang pimpinan PAS Kawasan di panggil Polis untuk memberikan keterangan tentang penganjuran ceramah PAS di Kampung Bukit Pulau 10 Julai lalu. Langkah ini difahamkan diambil kerana berlakunya gangguan terhadap ceramah PAS di dua tempat sebelum ini iaitu di Bukit Baru Dalam dan Bukit Pulau. Umno ternyata sengaja mengaturkan ceramah berdekatan dengan ceramah PAS yang menyebabkan berlakunya gangguan suara yang menyebabkan suara penceramah PAS tidak jelas didengari oleh pendengar.

Menurut sumber dalaman PAS Kawasan pihaknya memberikan kerjasama yang baik kepada pihak keselamatan. Namun begitu mengikut sumber dalaman tersebut pihaknya tidak mendapat kepastian samada pimpinan BN termasuk Ali Rustam sendiri dipanggil mengadap Polis.

Suatu lagi persoalan yang timbul ialah mengapa Polis tidak menghalang ceramah BN yang dijalankan di tempat terbuka iaitu di rumah seorang penduduk di Bukit Pulau. Tidakkah ceramah tersebut memerlukan permit? Apakah permit Polis diberikan kepada BN untuk mengadakan ceramah tersebut.

Bagi PAS mereka mengadakan ceramah tersebut di kawasan mereka sendiri iaitu di kawasan Pejabat PAS atau Markas PAS.

Comments