PENGUNDI TIONGHUA DI MELAKA BERSAMA PAKATAN

Program Jamuan Rakyat anjuran Majlis Tindakan DUN Bukit Baru semalam mendapat sambutan hebat apabila kira-kira 150 pengundi Cina di sekitar Taman Harta Pertama menghadiri majlis jamuan tersebut.Kehadiran mereka pada jamuan tersebut menggambarkan bahawa masyarakat Cina terus memberikan sokongan padu kepada Pakatan Rakyat walaupun pelbagai momokan dan fitnah dilemparkan kepada PR.

Program tersebut yang bermula jam 7.00 malam berakhir pada 9.30 malam.Pengerusi DHPP, Hu Pang Chaw dalam ucapannya menyifatkan kesediaan masyarakat Cina Melaka menghadiri program ini menggambarkan bahawa PAS semakin mendapat tempat di hati rakyat tanpa mengira kaum dan agama. Katanya, PAS sudah tidak ditakuti lagi malah menjadi tempat bergantung dan mengadu nasib semua lapisan masyarakat.

(Gambar-gambar program sila klik di sini).

Ketua Pembangkang DUN Melaka, YB Goh Leong San yakin bahawa PR akan berjaya membentuk kerajaan negeri Melaka selepas PRU ke 13 nanti memandang penerimaan rakyat yang semakin meningkat dari sehari ke sehari.

Antara pimpinan PR yang hadir pada program tersebut ialah Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat, Hu Pang Chaw, Ketua Pembangkang DUN Melaka YB Goh Leong San; ADUN Bachang, YB Lim Jak Wong; Timbalan Ketua Penerangan PKR Negeri, Freddie Lim, Ketua Penerangan PAS Kawasan Bukit Katil yang juga Penyelia DUN Bukit Baru, Yusof Wahab.

Comments