PEMUDA JUMPA POLIS NEGERI

Walaupun sudah 2 kali Ketua Polis negeri membatalkan pertemuan dengan Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka, namun DPPNM tetap mahu bertemu dengannya bagi membincangkan masalah provokasi Umno terhadap ceramah-ceramah PAS di Kawasan Bukit Katil sejak akhir Jun lalu.

Pertemuan seterusnya dijadualkan berlangsung pada Jumaat depan setelah 2 kali tertunda atas alasan Ketua Polis Negeri mempunyai tugasan lain.

Sementara itu Ketua Penerangan PAS, Yusof Wahab dalam kenyataannya hari ini kesal dengan sikap Polis yang jelas tidak tegas dalam menangani isu berkaitan dengan gangguan dan provokasi Umno terhadap PAS di mana mereka mengadakan ceramah bersebelahan dengan ceramah PAS bagi tujuan menganggu konsentrasi pendengar dan juga cuba memprovok pimpinan dan penyokong PAS.

"Pihak polis sepatutnya menghalang Umno dari mengadakan ceramah tersebut bukannya membiarkan ceramah itu terus diadakan"

"Jelas sekali Polis bersikap double standard dalam hal ini, andainya PAS yang melakukan demikian sudah tentu kita akan dihalang dan tidak dibenarkan mengadakan sebarang program yang boleh mencetuskan insiden tidak sihat" kata Yusof.

Comments