PAK ALI DIMALUKAN PENYOKONG SENDIRI

Sekali lagi penyokong Umno memalukan Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam apabila hanya kira-kira 30 orang penyokong mereka hadir pada ceramah Pak Ali di Bukit Baru Dalam malam tadi.

Ceramah Umno yang diadakan untuk menganggu ceramah PAS itu ternyata memalukan diri mereka sendiri apabila penyokong mereka sendiri tidak sanggup untuk datang mendengar ceramah kerana malu dengan tindakan pimpinan mereka yang macam budak-budak menganggu ceramah PAS.

Lebih memalukan akibat tidak ada penceramah, program mereka terpaksa dimulakan kira-kira jam 10 malam. Penceramah mereka pula terpaksa berceramah 2 kali kerana hendak 'cover' sebelum Pak Ali datang. 'Ustaz' Tajudin terpaksa ceramah 2 kali kerana tidak ada yang pandai ceramah.

Kepada pimpinan Umno kalau tidak ada penceramah bolehlah pinjam penceramah PAS bagi untuk memenuhkan slot tersebut.

Akibat tiada penceramah maka terpaksalah Pak Ali sendiri memalukan dirinya sendiri turun berceramah. Ceramah Pak Ali pula merapu sahaja kerana tiada isi dan fakta. Beliau sering tergelak ketika berceramah kerana tiada fakta dan jawapan hendak diberikan kepada hujah pimpinan PR. Kasihan Pak Ali kerana menjatuhkan imej dan maruah dirinya sendiri sebagai Ketua Menteri.

Comments

sakariya said…
Ali ketam memang bodoh!!!!
mad said…
aku setuju ali ketam memang bodoh sejak dulu lagi. tak ada klas sebagai ketua menteri. kalau jadi ketua kampung boleh lah