IMEJ ALI RUSTAM TERCALAR TERUK

Sebagai seorang Ketua Menteri sepatutnya ke mana sahaja beliau pergi sudah tentu disambut dengan bilangan rakyat yang ramai apatah kalau Ketua Menteri menyampaikan ucapan dan ceramah.

Tetapi tidak berlaku di Melaka apabila ceramah Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam di kawasan kubu kuatnya sendiri malam ini dihadiri kira-kira 100 orang sahaja itupun diumpan dengan jamuan makan durian.

Kawasan Bukit Pulau memang menjadi kubu kuatnya sejak sekian lama tetapi pada pilihanraya lepas Ali Rustam menang tipis sahaja di peti undi tersebut iaitu 359 undi pada PRU 2008 sedangkan pada PRU 2004 beliau menang dengan majoriti 1547 undi.

Fakta ini terbukti benar apabila ceramah beliau malam tadi di Bukit Pulau tidak mendapat sambutan sebaliknya ceramah PAS yang diganggu oleh beliau dihadiri oleh kira-kira 300 orang yang kebanyakannya adalah penduduk di sekitar Bukit Pulau dan Bukit Baru. Ini merupakan tamparan hebat bagi Ali Rustam.

Itulah hakikat yang berlaku kepada Ali Rustam kerana orang Umno sendiri sudah meluat dengan gelagat beliau yang kebudak-budakan menggangu ceramah PAS sejak-sejak akhir ini.

"Macamana tak meluat kalau ada banner berkait dengan program kerajaan atau agensi kerajaan di gantung di Melaka ini gambar dia mesti ada".

"Semasa SUKMA dahulu bukan binatang jadi maskot tetapi seolah-olah Ali Rustam jadi maskot SUKMA sebab gambar dia lagi banyak dari gambar maskot pada banner-banner SUKMA" ujar Salehan Osman Ahmad dari Taman Merdeka.

Latip Abdullah dari Bukit Baru berkata orang Umno sendiri meluat dengan ucapan Ketua Menteri yang tarafnya boleh disamakan dengan ucapan AJK JKKK kampung sahaja.

"Bayangkan betapa tidak cerdiknya Ali Rustam apabila mengadakan ceramah berdekatan ceramah PAS dan isi ceramahnya memang tidak ada fakta dan melucukan" kata Latip.

Comments