CADANGAN KETUA MENTERI MELAKA MENGARUT

Blog ini setuju benar dengan pendapat Timbalan Menteri Pelajaran, Puad Zakarsyi bahawa Ketua Menteri Melaka mengarut dan pelik dalam isu berkaitan dengan sekolah untuk anak zina.

Akhbar Sinar Harian hari ini melaporkan bahawa Puad menyifatkan cadangan Ketua Ketua Menteri Melaka, Mohd Ali Rustam yang ingin menubuhkan sebuah sekolah khas untuk pelajar perempuan yang mengandung akibat terlanjur disifatkan sebagai cadangan mengarut dan pelik.

Puad berkata, cadangan tersebut sebenarnya amat tidak praktikal untuk dilaksanakan kerana ia seolah-olah menggalakkan lagi pelajar perempuan untuk mengandung pada usia muda.

“Saya hairan dan pelik bagaimana cadangan ini boleh dikeluarkan oleh beliau, sepatutnya untuk menyelesaikan masalah ini adalah dengan memberi motivasi, kaunseling dan kesedaran kepada semua pelajar.

“Bagi saya jalan penyelesaian yang terbaik adalah dengan mendidik pelajar-pelajar ini bermula dari rumah dan sekolah mengenai moral,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tan Sri Osman Mohd Saat di sini, semalam.

Bagi blog ini yakin cadangan Puad itu belum cukup kerana salah satu punca utama kejadian maksiat ialah disebabkan pergaulan bebas, tumbuhnya pusat-pusat maksiat seperti pusat pelacuran, kelab malam, rumah urut dan sebagainya yang bagaikan cendawan lepas hujan. Selagi pusat-pusat maksiat dan program-program pergaulan bebas ini tidak dibenteras selagi itulah maksiat ini akan terus berleluasa.

Namun langkah paling penting yang mesti diambil perhatian sekarang ialah melaksanakan undang-undang Islam yang pasti mendapat keberkatan dari Allah. Dengan undang-undang Allah ini Insya Allah manusia akan gerun dan takut untuk melakukan maksiat. Selain itu undang-undang ini akan mendapat pertolongan dari Allah dengan pencegahan dariNya.

Selagi Kerajaan BN berdegil tidak mahu kembali kepada Islam selagi itulah masalah maksiat dan sosial ini tidak akan selesai.

Comments