ALI RUSTAM PENGECUT TAKUT DEBAT - YUSOF WAHAB

Ketua Penerangan PAS Kawasan Bukit Katil, Cikgu Yusof Wahab berkata sehingga ke hari ini cabaran beliau untuk menganjurkan debat antara pemimpin PAS dan Ketua Menteri Melaka masih belum mendapat maklumbalas dari Dati Seri Mohd Ali Rustam.

Yusof berkata tempoh seminggu yang diberikan oleh beliau berakhir Rabu lalu dan sebagai langkah seterusnya beliau akan menghantar surat rasmi kepada Ketua Menteri mencabar beliau berdebat.

"KIta akan tentukan masa, tempat dan wakil PAS setelah mendapat persetujuan dengan pihak Ketua Menteri, kita memang bersedia untuk berdebat dengan Mohd Ali di hadapan rakyat Melaka".

"Perbincangan akan dibuat oleh pihak kita dan Mohd Ali atau wakilnya jika beliau bersetuju bagi menentukan format debat dan lain-lain perkara berkaitan dengan debat ini" kata Yusof.

Menurutnya sebagai Ketua Menteri, Mohd Ali sepatutnya berani untuk berhadapan dengan PAS dan rakyat dalam apa juga isu, jangan hanya berani mengkritik dan menghentam PAS dan PR dari jauh.

"Kita amat kesal dengan sikap beliau yang menganggu ceramah PAS di Bukit Baru tempohari yang menggambarkan sikap beliau yang kebudak-budakan dan tidak professional" ujar Yusof.

Katanya, Mohd Ali seharusnya matang dan menjaga imejnya serta kredibilitinya sebagai Ketua Menteri dan tidak bertindak melulu dengan menganggu ceramah PAS malah dalam ceramahnya beliau ketawa terbahak-bahak memperlekehkan PAS dan PR.

Jika Mohd Ali tidak berani berdebat dengan wakil PAS maka jelaslah beliau adalah seorang Ketua Menteri yang tidak berwibawa, pengecut dan tidak professional.

Pada 29 Jun lalu, Umno diketuai sendiri oleh Mohd Ali Rustam telah menganggu ceramah PAS yang diadakan di Pejabat PAS Cawangan Bukit Baru Dalam dengan mengadakan tayangan layar besar siaran langsung Piala Dunia dan ceramah pimpinan Umno termasuk Mohd Ali kira-kira 50-100 meter dari ceramah PAS.

Comments