TAK BOLEH GUNA NAMA KHALIFAH UMAR ABDUL AZIZ?

Hebat sungguh Perkasa sehingga meminta supaya Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak lagi menggunakan nama Khalifah Umar Abdul Aziz dalam mana-mana ucapan, penerbitan atau lain-lain bentuk komunikasi yang boleh menimbulkan kekeliruan dan kegelisahan di kalangan umat Islam.

Persoalannya siapa yang keliru dan susah hati dengan penggunaan nama Khalifah Islam terkenal itu. Umno atau siapa sebenarnya yang gelisah dan keliru. Sebenarnya rakyat tidak terkeliru tetapi rakyat hendak tahu siapa sebenarnya Khalifah Umar Abdul Aziz sehingga seorang pemimpin bukan Islam beriya-iya hendak mencontohinya dalam mentadbir negeri. Rakyat selama ini tidak tahu dan tidak peka siapa Umar Abdul Aziz kerana Umno/BN tidak berminat untuk mewar-warkan namanya.

Tetapi bila seorang yang bukan Islam cuba mencontohi dan mewar-warkan nama Khalifah Uamr Abdul Aziz, Umno/BN dan Perkasa pula tidak senang duduk dan dengki takut nanti Orang Islam dapat menerima dan menghormati Lim seterusnya menyokong beliau.

Sepatutnya Umno dan Perkasa berusaha untuk menaikkan nama Umar Abdul Aziz bukannya menghalang Lim dan orang Bukan Islam menggunkan tokoh itu sebagai idola mereka.

Comments

azfar said…
Karpal sing kata.."saiful is not a good muslim"...
Lim Guan Eng hendak mempelajari pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz, tetapi PERKASAM menentang...
Lord Phillips, hakim kanan Britain dan Wales berkata bahawa undang undan shariah boleh memainkan peranan di dalam undang undang Britain dari segi kewangan, keluarga dan wasiat...
Kerajaan Malaysia (negara Islam) menentang undang- undang Hudud...
Seorang timbalan menteri pula hendak meng'halal'kan judi bola sepak.... mufti-mufti (kecuali seorang bekas mufti) diam membisu...

apa nak jadi dengan dunia Islam yer???
Part Timer said…
itulah umno, tak boleh melihat kebenaran ditegakkan oleh orang lain. ada je tak kena.

Biar la Guan Eng nak jadikan Khalifah Umar Ibnu Aziz sbg idola dia. Mudah-mudahan hati dia terbuka nak memahami Islam.

Bongok tak boleh diajar puak2 Umno ni. Nak harapkan depa terangkan Islam kepada MCA n MIC langsung xdak wlaupun dah 52 thn bersama.

Apa depa ingat Umar Ibn Aziz tu hak eksklusif umno ke?