DAP TOLAK NEGARA ISLAM TIDAK PELIK, YANG PELIKNYA UMNO YANG TOLAK NEGARA ISLAM

BN menggunakan negara Islam sebagai modal untuk menakutkan pengundi Cina kepada DAP. Blog ini berpendapat DAP memang memang menolak negara Islam dari dahulu lagi. Jadi mengapa ianya ditimbulkan di Sibu. Penolakan DAP terhadap negara Islam memang TIDAK PELIK. Tetapi YANG PELIKNYA ialah mengapa Umno yang mengaku PArti Islam terbesar dan pimpinannya semua Islam MENOLAK NEGARA ISLAM.

Jadi sebenarnya isu NEGARA ISLAM bukan isu besar yang harus dibimbangkan. DAP sepatutnya menangkis isu ini dengan membuat pendirian tegas bahawa mereka MENOLAK NEGARA ISLAM sama seperti Umno.

PAS juga perlu membuat kenyataan menghormati keputusa DAP MENOLAK NEGARA ISLAM seperti yang pernah dinyatakan oleh pemimpin DAP sebelum ini. Mungkin mereka menolaknya kerana mereka belum faham dan bimbang hak dan kebebasan serta kebajikan rakyat bukan Islam terabai. Jadi tugas PAS ialah memberi kefahaman kepada DAP dan seluruh rakyat Malaysia.

Masalahnya sekarang, BAGAIMANA KITA HENDAK MEMBERI FAHAM KEPADA UMNO DAN PEMIMPINNYA YAG MASIH TIDAK MAHU FAHAM ATAU SENGAJA BUAT TIDAK FAHAM.

Comments

Anonymous said…
salam tuan tanah..minta link kan blog kami..TQ
teratailiar said…
errr...
negara islam tok leh...
sini ada 45% bukan Islam, x sesuai...
nanti ada kudung tangan...
kat arab bole laa...
masjid dah ada banyak dah...
islam la tu