PRK HULU SELANGOR : PENEROKA KENA TIPU LAGI?

BN sekali lagi didakwa menipu rakyat. Dalam media hari riuh rendah dilaporkan bahawa peneroka Felda Sungai Buaya menerima pampasan dengan bayaran pendahuluan RM50,000 ke atas tanah milik bekas peneroka yang diambil oleh sebuah syarikat swasta dan tertangguh sejak 15 tahun lalu.

Padahal wang diterima hanyalah RM1,000 sahaja sedangkan bakiny dikatakan akan diberi dalam bentuk bank deraf. Bila bakinya akan diberi ....ha ha mungkin peneroka ini akan ditipu sekali lagi.

Setelah peneroka di sini diperdayakan selama 15 tahun oleh kerajaan pusat dengan pelbagai janji pada setiap kali pilihanraya kini oleh kerana terdesak maka BN terpaksa menipu sekali lagi dengan memberikan wang RM1,000 untuk memastikan peneroka menyokonf mereka. Padahal bakinya entah bila akan diberikan.

Saya ingij mengingatkan peneroka Sungai Buaya supaya berfikir dengan waras, jangan kita ditipu seperti sebelum ini. Insya Allah kerajaan negeri Selangor akan membantu saudara semua tidak membuat penipuan seperti BN.

Comments

Sg Choh said…
Atuk kawan merupakan salah seorang peneroka awal di Sg Buaya . Sehingga arwah meninggal tiga tahun yang lalu , tanah yang dia terokai yang diambil oleh syarikat tajaan Mat taib masih belum dibayar. Semalam bapa saudara kau terima RM1,000 tunai dan baki RM49,000 dalam bentuk bank deraf . Balik rumah di Sg Choh punya lah marah dan cakap rasa macam peminta sedekah saje berjemur nak tunggu PM bayar . Ingat nak bayar bakilagi 70% , tapi rupanya kena kencing lagi . Dia dan keluarga dah bulat hati nak pangklah PKR walaupun memang UMNO berkarat sejak zaman Datuk Harun lagi.