PRK HULU SELANGOR : MEDIA TEKAN SAMY VELLU

Media pengampu Umno hari menyiarkan satu rencana yang jelas menekan Samy Vellu supaya berhenti dari memegang jawatan Presiden MIC yang telah disandangnya lebih dari 20 tahun.

Saya yakin tindakan media pengampu Umno ada kaitan dengan PRK Hulu Selangor yang menyaksikan Umno Bahagian Hulu dan MIC berebut kerusi tersebut. Masing-masing ingin menjadi calon.

Dalam ruangan rencananya media tersebut menyebut bahawa, Awang masih yakin BN boleh menang asalkan mengambil strategi yang betul terutama soal calon. Pilihlah calon terbaik. Seboleh-bolehnya pemimpin setempat, muka baru dan mempunyai imej yang baik.

Seterusnya rencana itu menyebut bahawa penentuan calon amat penting apatah lagi MIC berdepan dengan banyak isu. Pemulihan sokongan masyarakat India belum menyakinkan, yang ada kaitan juga dengan faktor Presiden MIC, S. Samy Vellu. Bila lagi beliau mahu berundur ? Walaupun Samy Vellu pernah membayangkan sudah mempunyai pelan peralihan tetapi semuanya masih kabur seolah-olah beliau mahu terus memimpin MIC sehingga pilihan raya umum depan.


Rencana jelas memperlekehkan Samy dan memberikan tekanan kepada Samy.

Dari pengamatan saya adalah jelas terdapat penentangan secara terbuka dan senyap dari Umno Hulu Selangor terhadap pemilihan calon MIC pada Pilihanraya Kecil Hulu Selangor ini.

Comments