PASCA PRK HULU SELANGOR : BN BELANJA RM65,000 UNTUK SEORANG PENGUNDI

Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelaskan bahawa BN membelanjakan kira-kira RM65,000 untuk seorang pengundi bagi memenangi PRK tersebut.

Anwar kesal kerana BN masih tidak belajar dari kesilapan PRU Mac 2008 sehingga sanggup mengulangi perbuatan salah tersebut.

Disamping merasuah pengundi, BN juga menggunakan taktik membunuh peribadi (fitnah), perkauman sempit, rasuah dan ugutan bagi mencapai kemenangan.

Malangnya SPR hanya mendiamkan diri, membutakan mata dan memekakkan telinga diatas apa yang dilakukan oleh BN.

Kenyataan Anwar di atas saya petik dari Malaysiakini.

Selain itu bagi saya faktor ketidakadilan SPR dan kecelaruan yang dilakukan SPR juga memberikan kelebihan kepada BN. Ramai pengundi dipindahkan ke kawasan lain iaitu Selanyang selain di'cacamarba'kan tempat mengundi. Ini bagi menyusahkan mereka sehingga ada yang tidak dapat membuang undi.

Terdapat juga pengundi yang datang mengundi tetapi diberitahu mereka telah nama mereka telah ditandakan sebagai sudah mengundi.

Agensi-agensi kerajaan sebagaimana biasa dieksploitasi untuk bekerja memenangkan BN. Saya dengan ini tegas menyatakan saya dan keluarga saya tidak redha satu sen pun duit rakyat digunakan untuk BN. Kita akan bertemu di Yaumuk Mahsyar untuk menentukan segalanya.

Inilah rentetan penipuan dan tipu muslihat BN dengan persengkokolan kuda-kuda tunggangan mereka. Insya Allah semua ini akan dinilai oleh Allah S.W.T di Akhirat kelak.

Comments

Unknown said…
pkr juga melakukan kesilapan yang sama seperti BN pernah lakukan dalam pilihan raya kecil sebelum ni dengan meletakkan adun yang melompat parti kalau dia boleh keluar BN dia pun blh keluar PKR betul tak kami pengundi mengambil berat pasal ni lagi satu PR belanja berapa ribu pulak untuk satu undi kalau untuk BN ade jumlahnye PR x kan x de kut