KETUA PENERANGAN UMNO TAK 'RETI' MATEMATIK

Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan berkata, wajar Parlimen Hulu Selangor disandang oleh bukan Melayu memandangkan dua daripada tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Parlimen Hulu Selangor iaitu Hulu Bernam dan Batang Kali kini disandang pemimpin Melayu.

Katanya, oleh itu adalah wajar jika kerusi Parlimen diwakili oleh pemimpin bukan Melayu di samping DUN Kuala Kubu Bharu memandangkan jumlah pengundi Melayu dan bukan Melayu adalah seimbang

Saya rasa Ketua Penerangan Umno ini tidak tahu mengira dan tak pandai Matematik agaknya. Dia kata pengundi Bukan Melayu dan Melayu di Hulu Selangor seimbang. Dari mana dia belajar Matematik ini. Statistik menunjukkan kaum Melayu merupakan pengundi majoriti dengan 34,020 pengundi atau 52.7 peratus manakala kaum Cina dan India masing-masing mencatatkan bilangan 16,964 atau 26.3 peratus dan 12,453 atau 19.3 peratus.

52.7% pengundi Melayu adalah lebih besar dari 47.3% pengundi Bukan Melayu. Takkan Ahmad Maslan tidak tahu angka 52.7 % lebih besar dari 47.3 %. Dari mana Mad Maslan ini belajar Matematik....anak saya yang PASTI pun tahu 52.7 lebih besar dari 47.3%. Saya cadangkan Mat Maslan masuk PASTI semula.

Comments

g2 parti URKO bab nie tak brapa pandai kira....kalau bab RM,rm hah di reti sesangat
Anonymous said…
MANGKUK NI BELAJAR MATEMATIK KAT SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN APCOUMNONGOK
Anonymous said…
memang puak puak umno tak sekolah rendah............
UMNO sedang berada di tahiyat akhir ... cuma bagi salam akhir je belum
Anonymous said…
tgk dia punya statement kat TV semalam mcm hebat. igt semua fakta-fakta no ni...

Tapi bila check balik hancuss....

FJ
teratailiar said…
syok baca komen abg polis kat atas tu...kahkahkah
kijang59 said…
Dulu dia x skolah... masa tu ada sekolah Inggeris... dia x reti nak blajar matematik sebab dlm B.I... yang tu buta kira-kira. org kata ilmu hisab..... hahahah...