KEPUTUSAN PRU 2008 BANYAK SELAMATKAN RAKYAT

Keputusan PRU 2008 yang menyaksikan PR menafikan majoriti 2/3 BN banyak menyelamatkan rakyat dari menjadi mangsa kezaliman BN. Saya yakin jika BN menang besar pada PRU 2008, rakyat akan bertambah sengsara kerana sudah tentu akan berani melakukan apa sahaja kerana BN tahu rakyat tetap menyokong mereka walau apa pun mereka lakukan.

Namun oleh kerana BN melihat rakyat Malaysia sudah berani membuat perubahan, maka BN pada hari ini lebih berhati-hati dalam setiap tindak tanduk mereka. Dengan kehilangan majoriti 2/3 BN mula gusar dan tahu langit itu tinggi atau rendah. BN sekarang ini sentiasa mencari jalan terbaik bagi mengurangkan kemarahan rakyat. Tetapi pada masa yang sama BN masih tidak dapat membebaskan dirinya dari 'wirid' harian mereka iaitu rasuah, kronisme, menyalahgunakan kuasa, zalimi rakyat dengan ISA, diskriminasi negeri PR, meminggirkan hak asasi rakyat dan lain-lain. Jika BN masih tidak mahu berubah saya yakin rakyat akan mengubah kedudukan BN dari menjadi kerajaan kepada pembangkang pada PRU ketiga belas nanti.

Saya yakin dengan kesedaran rakyat sekarang BN tersungkur pada PRU 13 nanti.

Pada masa yang sama saya ingin ulangi apa yang saya katakan tadi bahawa jika tidak kerana keputusan PRU 12 dahulu yang menyaksikan kemenangan bergaya PKR, DAP dan PAS, BN akan melakukan perkara di bawah :-

1) Melaksanakan GST dalam masa terdekat.

2) Tarif elektrik dinaikkan dalam masa terdekat

3) BN akan meneruskan khidmat APCO SYARIKAT YAHUDI dalam mengendalikan sistem keselamatan PDRM. Negara berada dalam bahaya kerana rahsiah kita terdedah kepada musuh.

4) Kemungkinan harga minyak akan dinaikkan

5) Terus bermaharajalela dengan duit royalti petroleum dan tidak akan memberikan satu sen pun kepada Kelantan, Terengganu dan lain-lain

6) Terus mendiskriminasikan negeri Kelantan dan lain-lain.

7) Membiarkan harga barangan naik melambung tinggi.

8) Masalah rasuah dan jenayah akan lebih membarah.

9)Mengajar BN supaya tidak menyalagunakan kuasa dan harta rakyat dengan sewenang-wenangnya.

10)Maksiat akan lebih teruk kerana kerajaan akan terus membiarkannya malah mungkin menggalakkanya.

Comments