GENERASI KEDUA FELDA TERBELA DI BAWAH KERAJAAN PR

Terbukti kini bahawa generasi kedua Felda yang mengalami masalah kediaman sejak sekian lama terbela di bawah pemerintahan kerajaan negeri PR.

Kalau selama ini lebih 50 tahun di bawah kerajaan negeri BN generasi kedua ini teraniaya dan terumbang ambing kerana tiada kediaman di kawasan Felda. Kini kerajaan PR Selangor akan membuktikan janji mereka dengan membuat pengumuman yang penuh makna sehari dua ini.

Malangnya kerajaan negeri di bawah BN langsung tidak menghiraukan rayuan dan cadangan generasi kedua ini. NGO yang memperjuangkan kebajikan Felda, ANAK telah mengesyorkan beberapa cadangan kepada kerajaan negeri berkenaan dengan kediaman generasi kedua Felda, tetapi hanya kerajaan PR sahaja yang mahu melayan rayuan dan cadangan mereka.

Sudah sah bahawa hanya kerajaan PR sahaja yang mahu mendengar keluhan dan rintihan rakyat tetapi kerajaan BN terus bongkaka dan sombong.

Kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor bakal mengumumkan berita gembira kepada warga peneroka khususnya generasi kedua Felda Sungai Buaya berhubung isu kediaman mereka.

Pengumuman itu dijangka dibuat Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim pada 24 April ini sempena Himpunan Generasi Felda Peringkat Kebangsaan kali kedua di Felda Sungai Tengi.

Program tersebut adalah anjuran Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) dengan kerjasama Kerajaan Negeri Selangor.

Comments