DR.HALILI CIPTAAN PENGARAH TPM UMPAMA SEMALU DALAM PERJUANGAN KEBENARAN

Sungguh memeranjatkan walau tiada kejutan umpama tsunami begitulah skrip drama terbaru arahan UMNO untuk menayangkan filem pengeluaran seorang lagi ahli PKR iaitu Dr Halili Rahmat yang juga Bendahari PKR Hulu Selangor dan bekas calon P094 Hulu Selangor dan masuk pula ke dalam UMNO. Hebat sungguh drama oleh pengarah UMNO dalam menyusun watak, masa, tarikh dan pelakon sempena musim pilihanraya Hulu Selangor ini. Betul kata pengarah drama TPM yang mengatakan esok atau hari ini akan ada ahli PKR keluar parti jadi memang skrip sudah dihafal tetapi terlanjur kata menampakkan kebodohan drama yang dicipta.

Sama ada kecewa tidak terpilih menjadi calon, atau terlalu sibuk dengan tugasan doktor professional, ataupun telah merancang lama dengan pengarah UMNO hanya Allah jua yang mengetahui. Kita pun tak dapat menelah niat sebenar beliau sepertimana yang berlaku terhadap mereka-mereka sebelum ini. Terima kasih atas Dr.Halili selama mana ia bersama PKR dan selamat juga bila berada dalam UMNO daripada digoda kilauan nafsu ciptaan UMNO kelak. Tapi apa niat Dr.Halili masuk UMNO? Untuk bedah UMNO jadi parti baik? Untuk Islamkan UMNO? Untuk dapat projek? Semuanya bermain difikiran pengundi di sana.

Soalan untuk kita, mana yang lebih mulia dari seorang UMNO masuk PKR dan mengaku kesilapan lalu dan memohon keampunan Ilahi dengan seorang yang dianggap baik masuk pula ke dalam jerangkap jahat UMNO semasa kempen piliharaya Hulu Selangor? Lagi pelik di zaman Datuk Zaid dalam UMNO PM Pak Lah lantik jadi Menteri tak tanya pun pasal kes peribadi beliau jadi dalam UMNO semua baik keluar UMNO semua jadi buruk.

Keduanya siapakah pelakon selepas ini yang akan keluar PKR? Sama-samalah kita nantikan drama arahan pengarah TPM ini. Buat semua petugas PR di Hulu Selangor teruskan saf perjuangan sebarkan dakwah terbaik buat semua pengundi, isu yang melanda PKR umpama terpijak daun semalu untuk kita meneruskan perjalanan ke hadapan. Jangan berhenti membuka semalu kuncup untuk kembang semula sebaliknya teruskanlah langkahmu untuk mencapai kemanisan erti perjuangan ini.

Putera Melaka.

Comments