DEBAT DI HULU SELANGOR : TERBUKTI NAJIB PENGECUT CUBA CARI HELAH

Di negara barat dan maju pemimpin politik mereka sering berdebat di hadapan rakyat untuk memberi peluang kepada rakyat menilai karisma, perancangan dan program sesebuah parti. Malah di negara jiran kita Indonesia para pemimpin politik mereka ternyata berjiwa besar dan maju. Malang di negara kita pemimpin pemerintah dari BN memang penakut, pengecut dan tidak bertamadun kerana takut untuk berdebat di hadapan rakyat. Mereka sering melaungkan mereka hebat dan maju namun takut untuk mencontohi pemimpin negara maju dalam isu debat.

Pemimpin BN sebenarnya bukan sahaja takut untuk berdepan dengan pemimpin parti lawan malah takut untuk menjawab soalah rakyat dan wartawan jika format debat ala barat dan Indonesia diikuti. Ini kerana di setiap perdebatan di negara maju rakyat dan wartawan serta cendikiawan diberi peluang untuk bertanya. Ini yang sangat ditakuti pemimpin pengecut seperti Najib dan Muhyiddin.

Hari ini Najib secara terbuka menyatakan tidak berminat untuk berdebat dengan Anwar. Alasan yang diberi oleh beliau ialah beliau tidak mengambil kisah mengenai cabaran tersebut kerana apa yang perlu diutamakan ketika ini adalah memberi masa depan yang terjamin untuk rakyat.

Beliau berkata mana ada dalam perancangan untuk berdebat dengan Anwar Ibrahim di Kuala Kubu Baru.

Presiden Umno itu juga berkata beliau lebih suka kalau dapat jumpa dengan rakyat kerana lebih banyak faedah yang diperolehi daripada berjumpa dengannya. Itulah alasan dangkal Najib untuk nenutup malu beliau yang jelas pengecut dan penakut.

Kenyataan beliau ini dipetik dari Bernama.

Comments

Anonymous said…
najib memang takdak telog,bagi rosmah simpan.kat parlimen pun takut nak jawab,soalan anwar.macam ni hanpa pilih PM bodoh sangat orang pekan pahang.