ORANG LUAR JUGA TAK PERCAYA ANWAR MELI@$#

Dalam pertemuan saya dengan orang rakyat negara asing baru-baru ini saya berkesempatan bertanya kepada mereka tentang politik Malaysia setakat yang mereka tahun.

Sebelum sempat saya bertanya kepada mereka, saya terlebih dahulu disoal oleh mereka mengapa Anwar dikenakan tuduhan LI%$# sekali lagi setelah kes pertama 1998 dahulu Anwar dibebaskan.

Patrick Canna, 49 dari Peranchis bertanya mengapa tuduhan sebegitu yang dikenakan kepada Anwar sedangkan banyak kesalahan lain boleh dicipta. Canna berkata beliau sama sekali tidak percaya Anwar tergamak melakukan perkara keji begitu kerana menurutnya Anwar terkenal dengan sikap dan perangaiya yang baik dan berkarisma.

Manakala Ai Ling, 45 pula bertanya mengapa Anwar dituduh dengan Tuduhan yang sama. Beliau yang datang dari Singapura atas urusan kerja, berkata tuduhan itu memang tidak masuk akal lebih-lebih menurutnya ia adalah kali kedua. Tidak mungkin perkara itu berlaku setelah tuduhan pertama pada 1998 mendapati Anwar tidak bersalah.

Saya tersipu-sipu malu dan tidak dapat memberikan jawapan kepada kedua-dua kenalan baru saya itu. Rasa malu pun ada, segan pun ada.

Comments