LOMPAT PARTI : BELI MEMBELI JUAL MENJUAL

Heboh satu 'Malaya' bahawa PKR akan hancur akibat 2,3 kerat Ahli Parlimennya keluar parti dan menjadi bebas (yang sebenarnya jadi BN bukan bebas).
Maka bermacamlah cerita kita dengar dari penganalisa politik yang professional dan tidak professional. Ada yang menuduh mereka ini memang ikhlas berjuang untuk kepentingan negara dan rakyat bukan kepentingan diri sebab itu mereka keluar dan jadi bebas (BN).
Namun bagi saya tindakan mereka keluar dari PKR (PR) ini adalah upacara pembersihan PR dari pemimpin yang tiada integriti dan ketahanan diri. Kita tidak pasti samada mereka ini dibeli atau disuap tetapi yang pasti mereka yang melompat parti ini adalah individu yang tidak bermaruah dan penyangak politik.
Orang seperti ini memang layak jadi bebas dan sokong Umno kerana Umno itu sendiri adalah tempat untuk menternak pemimpin-pemimpin yang rasuah, korup, tidak berakhlaq, penuh skandal dan sebagainya.
Jadi janganlah kita sedih dan hairan kerana pemimpin seperti ini lambat laun akan kembali mencari kawan dan rakan yang perangainya sama macam mereka.

Comments