KUASA RAKYAT DITAKUTI BN

Terbukti BN mula berasa gerun dan takut kepada kuasa rakyat. Kalau sebelum pilihanraya umum 2008 dahulu kerajaan BN berani bertindak sewenang-wenangnya dalam apa juga dasar dan program yang hendak diperkenalkan kini kerajaan BN lebih berhati-hati dan takut.
Lihat sahaja bagaimana takutnya kepada rakyat apabila mereka terpaksa menangguhkan pengumuman tarif elektrik baru, menarik balik rancangan mereka untuk menghentikan subsidi petrol dan juga pindaan kepada cukai hartanah. Paling baru kerajaan BN menangguhkan bacaamn kali kedua dan kedua GST di parlimen dua hari lalu.
Ini membuktikan kepada kita bahawa rakyat mempunyai kuasa untuk menentukan hala tuju kerajaan dan negara. Rakyat mesti faham bahawa mereka berhak dan berkuasa membuat percaturan dalam apa juga isu. Buktinya sudah terhidang di depan mata kita dengan penangguhan beberapa keputusan yang jelas menjejaskan rakyat.
Jadi rakyat mesti sentiasa peka kepada semua rancangan dan dasar kerajaan supaya kita tidak mudah diperdaya oleh kerajaan.
Paling penting bagi memperkuatkan lagi kuasa rakyat, saya menyeru kepada semua rakyat supaya memilih PR pada pilihanraya umum ke 13 akan datang, Insya Allah kerajaan PR yang memerintah pusat dan negeri tidak akan menindas rakyat dengan kenaikan harga minyak dan sebagainya.

Comments