BUANG BAYI : SEMUA CERITA ATAS ANGIN

Semua orang berminat untuk memberi komen tentang isu pembuangan bayi oleh manusia berhati iblis. Namun bagi saya kebanyakan bercakap atas angin dan tidak memberikan penyelesaian konkrit terutama pemimpin negara.
Tidak ada tanda-tanda mereka mahu kembali kepada Islam dalam semua aspek terutama aspek undang-undang, pendidikan dan pencegahan mungkar khasnya membasmi punca-punca zina dan maksiat.
Mengapa mereka begitu sayang kepada undang-undang manusia (penjajah) yang ternyata gagal menyelesaikan masalah manusia.?
Mengapa mereka begitu liat untuk kembali kepada sistem pendidikan Islam yang terbukti mampu melahirkan insan yang beriman dan berakhlaq.? Sedangkan sistem pendidikan sekarang ternyata gagal melahirkan pelajar yang mempunyai kekuatan dalaman dan istiqamah dengan amalan Islam.
Mengapa mereka begitu takut dan sayang untuk menutup punca-punca maksiat seperti disko, kelab malam, pub, rumah urut, pusat pelacuran dan lain-lain?
Mengapa mereka begitu susah untuk menghentikan program-program mungkar yang menggalakkan pergaulan bebas dan percampuran lelaki dan perempuan?
Mengapa mereka begitu dungu sehingga tidak dapat memikirkan perkara yang baik dan buruk?
Hanya satu sahaja jawapannya. Setelah kita memberi peluang lebih 50 tahun BN memerintah dan mereka gagal membendung masalah maksiat dan masalah lain, SUDAH SAMPAI MASANYA KERAJAAN BN YANG ADA SEKARANG DITUKAR DENGAN KERAJAAN PR AGAR PERKARA DI ATAS DAPAT DIATASI!!!

Comments

Anonymous said…
biasala Kerajaan akan kata ni kes terpencil,, walaubagaimanapun kita akan tgk apa tindakan yg sewajarnya utk menangani masalah ini..
Anonymous said…
penyelesaian masalah umat ini apabila semua ambil bahagian untuk usaha atas iman.

Islam tidak boleh bersatu dalam politik tetapi Islam bersatu apabila semua orang anggap diri sebagai ummat nabi SAW.