BN TERASA BAHANG HULU SELANGOR

BN mula terasa bahang Hulu Selangor apabila sehingga berada dalam keadaan defensif kerana masalah perebutan calon antara MIC dan Umno. Perebutan ini tidak dapat dibendung lagi keraan masing-masing mendakwa mempunyai sebab mengapa calon mereka mesti diketengahkan pada pilihanraya ini.
Umno mendakwa calonnya berupaya untuk merampas kembali kerusi ini dari PKR. Manakal MIC mendabik dada menyatakan kerusi itu adalah milik mereka sejak sekian lama. Keputusan pilihanraya umum 12 tidak boleh dijadikan ukuran kerana menurut keadaan sudah berubah dan MIC melalui Timbalan Presidennya, G Palanivel berupaya untuk membalas dendam kerana kerana tewas kepada Allahyarham Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad pada PRU Mac 2008 itu.
Hari ini Taukeh Enjin Hilang, Zahid Hamidi memberi peringatan kepada pemimpin BN dan kuncu-kuncu mereka supaya supaya tidak membincangkan isu calon pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor secara terbuka.
Naib Presiden UMNO itu berkata, jalan terbaik adalah dengan menyerahkannya kepada kebijaksanaan kepimpinan tertinggi BN untuk membuat keputusan.

Tegasnya, pertikaian atau perbincangan mengenai isu itu secara terbuka hanya akan memberi peluang kepada pihak pembangkang untuk membidas.

Terbukti mula gentar dengan perkembangan ini apatah lagi komposisi pengundi di Hulu Selangor tidak memberikan kelebihan kepada Umno/BN kerana peratusan orang Melayu hanya 53.9 % sahaja manakala Cina 26.7 % dan India 19 %. Jumlah kesemua pengundi ialah kira-kira 60,000 orang.

Comments

Anonymous said…
50% orang melayu akan sokong PR, 90% orng cina akan sokong PR dan 80% orang india akan sokong PR..... kesimpulannya kalau UMNO menang juga maka dia guna cara kotor.