BENARKAN UMNO PERJUANG AGAMA, BANGSA DAN RAJA

Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohd Fairus Kamaruddin berkata perjuangan memartabatkan bangsa dan agama, raja-raja Melayu yang telah disepakati dulu kini hancur di PKR. Sebab itulah beliau memilih wadah baru untuk berjuang di dalam UMNO atas prinsip untuk memperjuangkan bangsa serta agama.

Namun saya hairan sejak bila pula Umno memperjuangkan agama, bangsa dan Raja-Raja Melayu.

Setahu saya pemimpin Umno sendiri tidak menampakkan diri mereka sebagai pejuang agama, dalam perkara asas pun mereka tidak taat kepada agama seperti menutup aurat (khasnya wanita Umno dan isteri pemimpin Umno) inikan pula untuk berjuang menegakkan Islam. Judi, sarang maksiat dan sebagainya dibiarkan sahaja di negara ini, adakah ini contoh pemimpin yang mahu berjuang Islam.

Umno membela bangsa????? Benarkah? Bangsa Melayu sekarang ini merempat di negeri sendiri. Ekonomi orang Melayu tertinggal jauh ke belakang, yang kaya pemimpin Umno dan kroni-kroninya. Tanah orang Melayu sudah semakin kecil saiznya kerana kegagalan pemimpin Umno mempertahankannya. Banyak lagi contoh kegagalan Umno.

Raja Melayu dipertahankan???? Ini adalah hujah yang paling menggelikan hati. Siapakah yang meminda perlembagaan Malaysia sehingga kuasa Raja-Raja Melayu dihadkan dan semakin mengecil. Adakah Pemimpin PAS dan PKR yang menghina raja-raja dengan meminda perlembagaan.

Lu fikirlah sendiri.

Comments