ZUL SIAPA KAWAN HANG SEBENARNYA?

YB Zulkifli Nordin berpencak silat dengan hebat dalam temuramah dengan TV3 baru-baru ini. Habis semua orang YB lipat. Umno YB jentik, PAS, PKR YB kilas, DAP YB herdik. Bagus betul YB sejak-sejak akhir ini.

Orang macam YB ini memang Umno suka jadikan lawan sebab mereka akan gunakan YB untuk hentam musuh. Jadi YB sudah masuk perangkap mereka. YB mungkin popular sebab diundang ke dalam TV. YB kena ingat sesiapa yang diundang untuk masuk rancangan TV seperti itu biasanya akan memberikan keuntungan kepada Tuan Empunya TV itu.

Jadi YB kena berhati-hati takut-takut YB dijadikan kuda tunggangan kepada mereka. YB menghentam kawan YB dan ianya memberikan habuan kepada musuh kawan YB. Hati-hati memilih kawan dan lawan.

Saya pun sedar YB memang seorang yang cerdik dan tegas. Jadikan kecerdikan dan ketegasan YB untuk menentang orang zalim dan orang yang tidak mahu tunduk kepada Allah. Senang sahaja ukurannya YB hendak berkawan dengan Tuan Guru Nik Aziz atau berkawan dengan Najib. Renungkanlah air muka, akhlaq dan perangai mereka berdua itu. Mana YB percaya dan yakin Tok Guru Nik Aziz atau Najib.

Kalau YB rasa dan yakin Najib lebih baik dan boleh dipercayai maka pergilah berkawan dengan Najib tiada siapa yang boleh menghalang Najib.

Kalau YB percaya dasar 1Malaysia dulunya Islam Hadhari lebih baik dari Al Qur'an dan sunnah maka pergilah menyanyi 1Malaysia setiap hari bersama Najib dan Rosmah.

Saya sendiri memang tahu yang mana satu yang hendak saya pilih. Kalau tengok isteri Tok Guru dan isteri Najib pun saya boleh beza ....................$#@$%$^

Selamat Maju Jaya YB. Semoga bertemu dengan kawan sejati.

Comments

azreen said…
wah, dap itu patuh pada allah..

mesti umno tu semuanya islam plastik n kafir kan???